Pravidla
Základní informace
| Kdy: | 21. března 2026 od 10:00 do 21:00 SEČ |
| Kde: | území města Brna |
| Start: | park u Anthroposu |
| Pro koho: | týmy o 1 až 4 členech, z toho alespoň jeden plnoletý
|
| Obtížnost: | převážně středně těžké až těžké šifry |
| Systém hry: | denní, lineární, bez nápověd, se záchranami, s webinfem |
| Počet šifer: | 7 až 8 |
| Trasa: | do 8 km
|
| Přihlášky: | doplníme |
| Startovné: | doplníme |
Před hrou
Nezbytné vybavení:
- mobil s internetem (webinfo, mapy.com, vyhledávání)
- mapy.com, zkontrolujte si, že máte aktuální verzi pro Jihomoravský kraj
Doporučené vybavení:
- vaše oblíbené šifrovací pomůcky, naše jsou ty Napalmácké, Chlýftýmácké a Pomootskey
- psací potřeby, nůžky, lepidlo, izolepa, kružítko, pravítko, úhloměr, průhledné fólie, lihový fix
Chcete-li si na hru vzít psa, můžete, ale minimálně na stanovištích musí mít košík a být na vodítku. Do cíle psi nesmí.
Upřesňující informace před hrou naleznete v autentizované části webu nejpozději 18. března 2026 v 20:00. Dozvíte se v nich mj. čas registrace na startu, přístup do webinfa, kontakt na orgy, doporučení k parkování a k jízdenkám na MHD.
V případě zpoždění při cestě na start nám prosím pošlete zprávu s očekávaným časem příjezdu.
Při hře
Povolené způsoby přesunu:
- pěšky, MHD
Technika:
- GPS je povolena.
- ChatGPT, velké jazykové modely, pomůckové aplikace, sudoku solvery, OCR a podobné můžete použít dle libosti. Při dosažení cíle máte povinnost na vyžádání sdělit orgům, co jste použili a jak vám to pomohlo.
Vzdálenosti:
- Minimální vzdálenost od stanoviště při luštění není stanovena. Pokud sedíte poblíž stanoviště, upozorněte příchozí týmy na jeho přesnou polohu.
- Maximální vzdálenost mezi dvěma po sobě jdoucími stanovišti je 1200 m vzdušnou čarou.
Nad hrou bude bdít webinfo.
Organizátoři nenesou odpovědnost za bezpečnost ani jednání hráčů.
Šifry
Pokud není na zadání uvedeno jinak, je řešením šifry poloha dalšího stanoviště.
Pokud se ve zprávě vyskytuje informace psaná kurzívou, neobsahuje šifru a interpretuje se běžným způsobem.
Šifra typicky obsahuje hlavičku, ve které je číslo a název šifry včetně informací k záchraně, logo hry, číslo ročníku, webová adresa a někdy též doplňující informace. Vypadá třeba takto:

Stanoviště
Stanoviště jsou číslována nepřerušovanou řadou čísel. Start má číslo 1. Číslo stanoviště odpovídá číslu šifry, kterou na něm získáte, s výjimkou cíle, kde už žádnou šifru nedostanete.
Není povoleno vyzvedávat jiná stanoviště, než na které vás dovedla vyluštěná šifra nebo šifra přeskočená pomocí záchrany.
Odpovídá-li řešení šifry více objektům (vyjde např. “kostel”), jděte k tomu nejbližšímu.
Nápovědy, záchrany, herní čas
Hra nemá žádné systémové nápovědy. Mohou se vyskytnout ad hoc nápovědy, např. nápověda po určitém času na startu. Využití těchto nápověd nemá žádný vliv na pořadí.
Tým má možnost šifru vzdát a zjistit polohu dalšího stanoviště pomocí záchrany, která obsahuje řešení dané šifry. Tým si může vzít záchranu kdykoliv po uplynutí “času záchrany” (dále jen ČZ). ČZ se tým dozví při vyzvednutí šifry a typicky bude do 90 minut.
Při vyzvednutí šifry se tým také dozví “čas záchrany zdarma” (ČZZ), který bude typicky mezi 100 a 180 minutami. Pokud si tým vezme záchranu dříve než po uplynutí ČZZ od vyzvednutí šifry, okamžitě se k jeho hernímu času přičte penalizace ve výši času zbývajícího do uplynutí ČZZ.
Herní čas začíná běžet okamžikem startu hry a běží stejně rychle jako reálný čas. U jednotlivých týmů však může dojít k jeho skokovému navýšení např. v souvislosti se použitím záchrany.
Ukončení hry
Hra pro tým končí jednou z následujících možností:
- odevzdáním příchodového kódu cílového stanoviště
- v 21:00 SEČ
- kapitulací přes webinfo
Po hře
Vyhodnocení
Konečné pořadí bude určeno dle následujících kritérií:
- Nejvyšší číslo stanoviště, kterého tým dosáhl v herním čase nižším, než je časový limit na hru, který činí 11 hodin. Čím vyšší, tím lepší.
- Herní čas, kdy tým tohoto stanoviště dosáhl. Čím nižší, tím lepší.
To mj. znamená, že když herní čas týmu přesáhne časový limit na hru, tak tým už nemůže stoupat pořadím. Může ale nadále luštit a postupovat hrou až do jejího ukončení.
